Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

2016.12.04 - Vasárnap

Napi rövid

2016. december 04. - Műszaki

Újra Belgiumban. Ennek a mondatnak az előzménye, hogy szerdán haza kellett utaznom, ugyanis meg kellett oldanom az évente kötelező szakmai továbbképzésemet. Mivel nyáron nem nagyon vannak kurzusok, ősszel meg időm nem volt, így utolsó lehetőségként a Magyar Épületgépészek Napja alkalmából pénteken megrendezett előadásokra látogattam el. A maradék időt természetesen munkával illetve ügyek rendezésével töltöttem, elég hatékonyan. Természetesen ilyen rövid időre pláne egyedül nem vittem el az autót, repülővel olcsóbb és gyorsabb volt az utazás. Szerdán reggel nyolckor indultam és 4 órányi buszozás és vonatkozás után értem el Charleroi-ba a reptérre, összességében pedig délután 4-re voltam Budapesten. A szállásban és a közlekedésben ismét M szüleitől kaptam segítséget, így volt hol aludnom és kaptam egy autót. Általában nem lenne szükségem kocsira, a pesti tömegközlekedés szerintem elég jó, de voltak olyan feladataim amiket e nélkül nem, vagy csak nagyon nehezen oldottam volna meg. Túl sok érdemleges dolog nem történt, így nincs is miről írni, de hogy mégis legyen valami tartalma a bejegyzésnek, íme mi történt az előbb. 

G mesét írt. Mutatom mit.

gergo_mese0001.jpg

Most pedig elmagyarázom. G azt írta címnek: "A kuka" alá " ez egy kuka". Amiért érdekes, hogy magyarul akart írni, de flamand betűkkel. Flamandban az "u" hangot az "oe" betűkkel jelölik. "koeka" = "kuka".

A második oldal is hasonlóan érdekes.

gergo_mese0002.jpg
A "g" betűt a flamand "h"-nak ejti, így lesz a gáz-ból ház, vagy fordítva. Alatta a "zép eáz" az akar lenni, "szép ház". Itt is a betűk kiejtései keverednek, illetve kicsit az íráskép is, így lett a gáz-ból eáz.

Nincs neki könnyű dolga. Mi nem erőltetjük a magyar írást, de látszik, hogy próbálkozik magától.

 

UPDATE

Tegnap megnéztem az aktuális bakancslista videot aminek egyik jelenetében egy néni lapcsánka szerű dolgot készít, így kedvet kaptam ma, hogy én is azt tegyek az asztalra. Ehhez hozzá tartozik, hogy a családi vezetőségi megállapodás szerint az idő nagy részében én felelek az ellátmányért, röviden én főzök amíg M a gyerekekkel, vagy helyettük (ezt sosem tudom biztosan eldönteni) tanul. Kicsit aggódtam, mert G a krumplit kizárólag hasáb alakzatban olajban sütve hajlandó fogyasztani, ritkán még a püré forma is lecsúszik, de főtt állapotban soha nem eszi meg. De miközben sütöttem odajött és megállapította a szép kis lapcsánkákról, hogy ez hús, így aztán vacsorára négy szeletet is megevett.

img_20161204_191410.jpg

 

IGAZSÁGTALANNAK TALÁLJA, HOGY MÁSOK HELYETT FIZET?

Csak annyit akar a fűtésért fizetni, amennyit valóban elhasznál?

www.hodijelosztas.hu
süti beállítások módosítása