Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

A belga hatóságok nagy kokain fogása

2016.01.24. - Kedd

2017. január 24. - Műszaki

Vezető hír a belga sajtóban, hogy a rendőrség rekord mennyiségű kokaint foglalt le egy raktárban. A hírhez az alábbi  képet is mellékelték. Ez azért nem semmi!

img02.jpg

Na jó, a hír igazából azt mutatja meg, mennyire ráérnek milyen jó humorérzékkel rendelkeznek a belga rendőrök. Szóval ezzel a kis közleménnyel arra akarják felhívni facebook oldalukon a figyelmet, hogy most, hogy egy hete néha akár -3 fokra is süllyed hőmérséklet, előfordulhat hogy csúsznak az utak. A képen látható kokain pedig közönséges só.img01.jpg

Én pedig azért ezt tettem a mai bejegyzésem elejére, mert bízom benne, hogy így ez a cikk is kikerül az Index címlapra, mint anno a Brugge-ről szóló írásom.

Ami viszont tény, hogy az elmúlt napokban hűvösebb volt az idő, vissza is kerestem egy korábbi posztomat tavalyról, ahol lelkesedtem azért, hogy ha így marad minden akkor a közeli kis tó jege alkalmas lesz korcsolyázásra. Annyira hideg volt, hogy az elsősök az iskolában a jégről tanultak, ezért G-vel el is végeztünk egy klasszikus kísérletet. Egy kis orvosságos üvegben vizet tettünk ki az ablakpárkányra, és megfigyeltük mi fog történni. Nos az történt, hogy két nappal később a víz megfagyott, az üveg pedig eltört. Nem, nem leesett. Azért tört el, mert a víz az egy olyan anyag, amely amikor megfagy nem összehúzódik, hanem kiterjed. Így aztán szétrepesztette az üveget. Nem olyan látványos kísérlet mint ahogyan Härtlein Károly petanque golyót robbant fel, de nekem nincs folyékony nitrogénem így be kellett érni a gyógyszeres üveggel. G-nek így is tetszett. Sajnos azonban a lehűlés most sem tartott sokáig, így a tó jege helyett be kellett érnünk a közeli jégcsarnokkal. B volt már itt tavaly az iskolával, de nem tudta elmondani merre van, így csak most tűnt fel, hogy tulajdonképpen egy kőhajításnyira tőlünk milyen remek szórakozási lehetőség rejtőzik. Arról nem beszélve, hogy terveznek ide építeni egy fedett, sípályát is ami állítólag év végére el is készül. Innen tudom: www.aspen.be.

Most tehát csak koriztunk ezen a pályán: www.ijsstadion-antarctica.beimg03.jpg

Egy nagy csarnok, középen egy hoki/műkorcsolya pálya, körben pedig egy körpálya. Nagyon praktikus, mert aki száguldozni akar az mehet kívül, aki művészkedik, vagy kezdő az meg belül. A pálya méretéhez képest vasárnap este nem is voltak sokan, így remekül lehetett mozogni. A honlapon érdemes tájékozódni a nyitva tartásról. A háttérben látszik, hogy ahogy eddig minden belga sportcentrumnál megszoktuk, egy tágas büfé/bár nyújt lehetőséget a sportolás utáni/közbeni regenerációra. A képen egyébként az a kis sötét alak jobb szélen G, aki nagyon ügyesen korcsolyázik már. Persze B is nagyot fejlődött idén, ő már teljesen jégbiztos.

Másik korcsolyázási lehetőséget is fedeztünk fel ma a közelben D-vel. img04.jpg

Anno tizenéves koromban egy hasonlóan belvizesedett és befagyott kaszálón volt először korcsolya a lábamon. A "belvárosban" lakó osztálytársam érdeklődött, hogy mivel én a város szélén lakok, biztos tudok valami jó korcsolyázó helyet. Tudtam, mert akkor már évek óta jártunk arra a rétre sikinyózni (így hívtuk a cipő talpával jégen siklást) meg faágakkal hokizni. Így aztán elvittem őket oda, ők meg hálából nekem is hoztak kölcsönbe egy kinőtt korcsolyát. Sajnos az már az én lábamnál is két számmal kisebb volt, így le is tettem róla, hogy használjam. De végül nagy kedvet kaptam a korcsolyázáshoz ahogy őt és a húgát néztem, ezért belegyűrtem a lábam és elindultam. Gyakorlatilag ott és akkor tanultam meg korizni, és nagyopn élveztem, bár egy idő után azért már fájt a lábam a kicsi cipőben. Viszont attól a naptól addig amíg a nejem évekkel ezelőtt ki nem csalt a városligeti műjégpályára nem is volt a lábamon újra acél. Ennek megfelelően tudok haladni a jégen, meg fordulni, meg megállni de egyéb kunsztok, mint pl. a hátrafelé haladás már meghaladják a képességeimet.

Egyéb információk...

Februárban az unokahúgom és a barátja jönnek látogatóba, várjuk őket szeretettel. Azt követő héten én tervezek hazautazni munkaügyeket intézni. Na meg egy kis nem szeretem munka. Tegnap szólt a lakónk, hogy az emeleti osztó-gyűjtőnél csöpög a kötés, így azt meg kell csinálnom. Nem egy nagy művelet, de mint általában az ilyenek ez is sok előzetes és utólagos macerával jár. Le kell engedni a vizet, megcsinálni, aztán újra feltölteni, akkor ha sikerült jól tömíteni még ki kell légteleníteni. img05.JPG

Mostani érdekes projektem a tavaly vásárolt raspberry pi 3 miniszámítógép beüzemelése. Szakmai célokra akarom használni, de ehhez még meg kell vele ismerkednem. Ott kezdődik, hogy én windows-os programot akarok rajta futtatni. Na már most erre lehet egy windows oprendszert telepíteni, de amennyire eddig megismertem, azon csak fejleszteni lehet de a megszokott, windows alatt futó programokat futtatni nem. Most azt próbálom meg, hogy linuxot teszek rá, és abban windows emulátorral használom azt ami nekem kell. A bökkenő csak az, hogy most először használok linuxot, így nem sokat tudok róla. Jelenleg ott tartok, hogy a linux fenn van, ez egyszerű volt. Most össze akarom hozni azt, hogy távoli asztal kezeléssel a laptomoról tudjam kezelni az RPI-t, ne kelljen a TV-re dugdosni. Ez még nem megy. Aztán jön a WINE vagy valami hasonló emulátor letöltése, és remélem ekkor már működni fog ami nekem kell. Ha nem jön össze, akkor be kell szereznem valami hasonlóan kis fogyasztású, windows képes masinát.

 

IGAZSÁGTALANNAK TALÁLJA, HOGY MÁSOK HELYETT FIZET?

Csak annyit akar a fűtésért fizetni, amennyit valóban elhasznál?

www.hodijelosztas.hu
süti beállítások módosítása