Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

Látogatás a kórházban

2017.04.20 - Csütörtök

2017. április 20. - Műszaki

Érdekes nap volt a tegnapi. Reggel minden a szokásosan indult, a család már ébren volt amikor én is kinyitottam a szemem és felültem az ágyban. Aztán körbefordult velem a világ, és visszazuhantam. Újabb próbálkozásomat a forgás mellett már erős hányinger is kísérte. Elbotorkáltam a WC-ig, amiközben mint egy flipper golyó pattogtam a szűk folyosó falai között. A WC-ben sem múlt el a szédólés, de mellette zsibbadni kezdett a testem, a gyomrom görcsben volt, izzadni kezdtem és zihálva vettem a levegőt. Mire M-t odahívtam már az arcom is kezdett zsibbadni, ezért attól tartva, hogy később esetleg nem bírok majd beszélni kértem hívjon mentőt, és emondtam neki a tüneteimet.

Amíg a mentőkre vártunk, megpróbáltam kijutni a nappaliba, mert mégsem a WC-n ülve várjam már őket. Mivel felállni nem mertem, ha a szemem kinyitottam azonnal őklendeztem, ezért az volt a tervem, hogy négykézláb fogom megoldani a feladatot. Ebből annyit lett, hogy a WC ajtajában négykézláb lekuporodtam a padlóra. A mentők gyorsan megjöttek, kisegítettek a nappaliba, közben kérdezgették mit érzek, hol fáj, mi történik. Próbáltam angolul mondnai amit tudtam, de legötbbet M fordított nekik. A nappaliban leültem, kicsit nézegettek, kopogtattak, aztán azt mondták ne aggódjak, semmi komoly, valami idegrendszeri probléma. Közben én a szemem sem mertem kinyítni, mert amint megpróbáltam azonnal forgott velem a szoba, és öklendeztem. Egy kerekes székben beraktak a mentőbe és elvittek a közeli kórházba, ahol G-vel már megfordultunk korábban vérvétel miatt. M természetesen jött velem, a főnöke elengedte, sőt ma felajánlotta a home office-t is neki, ha szükség lenne rá. A sürgősségin hordágyra tettek és betoltak egy szobába. Sajnos semmit sem láttam az egészből, mert képtelen voltam kinyitni a szemem, akkor ugyanis azonnal öklendeztem és forgott velem a világ. Kaptam egy kanürt a bal karomba, ezt elég nehezen tudták beszúrni. Az volt az érzésem, és ezt mintha később is tapasztaltam volna, hogy ezeket az injekciós munkákat gyakornokokra bízták. Vérvétel és vérnyomás mérés után adtak valami injekciót, mondván hogy az majd segít. Tényleg így volt, az injekció beadása után egy picit erősödött a zsibbadás érzésem, főleg a jobb lábamban, de aztán elmúlt, és ettől kezdve feküdni is tudtam. Ja merthogy a mentőben is és ezidáig a sürgősségin is végig ülnöm kellet, mert amint lefeküdtem megint erős szédülés jött rám. Közben M elment G-ért az iskolába, mert szerdán délig vannak csak. Addig engem elvittek CT-re, majd vissza az ambullanciára. Ott kicsit aludtam is, így mire M visszatért már kevésbé szédültem és az öklendezéseim is emúltak. Ekkor kerültem fel szakorvoshoz, aki megvizsgálta a fülem, szemem, hallásvizsgálat is volt. Végül azt állapították meg, hogy sem a vérvizsgálat, sem a CT nem mutat rendelenességet, a vérnyomásom is normális. A tünetekből arra következtetnek, hogy a jobb oldali egyensúly központommal történt valami, talán vírusos fertőzés, ami miatt nem működik jól, és ez okozza az egyensúlyzavart, és ezzel jön a hányás. Kezelés nincs, pihenjek és majd megjavul, vagy az agyam újra kalibrálja magát. Úgyhogy most így vagyok, támolygok mint egy részeg, de már nem olyan vészes a helyzet mit tegnap volt. Ja és jövő hétfőre kaptam egy MRI időpontot, a biztonság kedvéért.

Konklúziók:

Odahaza még nem voltam ilyen helyzetben, de különféle helyekről csupa rosszat hallani a kórházi ellátásról, pláne a speciális vizsgálatokkal kapcsolatosan. Itt úgy éreztem flottul ment minden, azonnal volt labor, CT, és az MRI-re is gyorsan kaptam közeli időpontot. Amit viszont még nem tudunk, hogy ezért mennyit kell majd nekem fizetni, ugyanis helyi biztosításom nincs, csak a magyar TB-t fizetem, van is nemzetközi TB kártyám, de nem tudom még ez itt mire elég. Majd most kiderül. Így legalább erről is be tudok számolni az utánam érkezőknek.

Ezen a kis videon mutatom meg hogyan láttam tegnap.

vid01.gif

süti beállítások módosítása