Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

A belga ING internetes bankja egy rakás sz.r

Persze lehet hogy a magyar ING-é is, ott nem volt szerencsém hozzájuk

2015. december 02. - Műszaki

Ma utalást szerettem volna intézni a netbankon keresztül. Ez valami őrületesen vacakul van itt megoldva. A történet ott kezdődik, hogy kártyát kaptam M számlájához, ne a jó magyar Forintomat költsem idekint, ha már van Eurós fizetés is a családban. Neki valamiért hivatalból az ING-hez kellett szerződnie tavasszal, így onnan jött a kártya. Egyébként az pozitív, hogy a számlának nincs semmilyen díja, a kártyahasználat, készpénz felvétel is díjmentes Belgiumon belül. De az internetes bank az valami katasztrófa, meg az egész bankbiztonság. 

Azzal kezdünk, hogy a kártyához mellékeltek egy tokent. Ez egy számológépre hasonlító kis kártyaolvasó ami nélkül nem lehet használni a netbankot, mert belépéskor, vagy tranzakció esetén ez ad meg mindenféle kódot. Nettó baromság. Szerintem sokkal felhasználóbarátabb megoldás az azonosító SMS. Lehet persze, hogy ez így átkozottul biztonságos, de ha elutazol valahova és ezt a vacakot nem viszed magaddal, akkor máris gondban vagy ha hirtelen eszedbe jut, hogy valamit el kellene utalni.

Ezután beléptem és jelszót állítottam be. Minden rendben ment, így indítani akartam az utalásom. Sehogy sem ment. Aztán M kutatott az emlékezetében és eszébe jutott, hogy ő is így járt tavasszal, várni kell 24 órát, mire valamit is lehet kezdeni az új jelszóval. Baromi jó!

Most úgy jártam, hogy aikido edzés, és víz számla díját szerettem volna elutalni, hát elővettem a ketyerét, hogy belépjek a felületre. Mit ad isten, vagy a rendszer bolondult meg, vagy én de nem fogadja el a jelszót. Persze annyi nyomorult jelszót kell már az embernek megjegyeznie, simán belefér, hogy ezt a ritkán használtat elfelejtettem. Sebaj, ott virít az új jelszó igénylés lehetősége, hát rányomok. Magyarországon ez az eddigi bankjaimnál kb. 5 perc alatt lezajlott egy ilyen esemény, kérek egy új jelszót amihez kell egy egyedi azonosító, az alapján SMS-ben jön egy ideiglenes jelszó amivel be tudok lépni, lecserélem és már dolgozhatok is tovább. Itt ez nem ilyen egyszerű. Első lépésben resetelnem kellett a jelszót. Ehhez persze használni kellett a kártyámat, meg a kütyümet, szóval biztonságosan van megoldva, hiba nem lehet. Majd kapok egy üzenetet a weblapon, hogy most biztonsági okból 24 óráig SEMMIT nem tudok tenni, majd 24 óra múlva létrehozhatok jelszót. Na itt már majdnem felüvöltöttem dühömben. Mi a fene történik a következő 24 órában???? Semmi. Nem jött sem egy figyelmeztető e-mail, sem egy SMS, sem egy telefonhívás, hogy "Helló, valaki új jelszót akar a netbankodhoz, ha nem te vagy az akkor kezdjél el aggódni!" Semmi. Csak várok a nagy semmire 24 órán keresztül. Miért lesz biztonságosabb nekem ha holnap gépelem be azt az új jelszót, amire nekem ma van szükségem?  Persze holnap meg majd azért nem tudok utalni, mert biztonsági okokból az új jelszóval csak 24 óra múlva lehet utalni.

Szerintem egyszerűen valami ócska vacak rendszerük van, ami képtelen gyorsabban reagálni. Lehet hogy ül egy Gizike valahol egy gép előtt, és ilyenkor ő kap egy mailt, hogy ha majd lesz ideje, akkor nyomjon már meg egy gombot amivel reseteli a régi jelszómat és akkor én tudok újat csinálni.

 

Lehangoló!

süti beállítások módosítása