Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

Sajttál a nyelviskolában

2017.12.21 - Csütörtök

2017. december 21. - Műszaki

Tegnap este a nyelviskola évzáró ünnepségén voltam. Nem kell nagy eseményre gondolni, az iskola (ahol az órákat tartják) éttermében szépen megterítették az asztalokat és különféle sajtok, italok fogyasztása mellett lehetőség volt egy kis beszélgetésre. Én úgy általában szívesen eszek sajtokat, de rendszerint az egyszerű ízek mellett maradok, így például a Pálpusztai nem tartozik a kedvenceim közé. Gondoltam ez egy remek lehetőség lesz megismerni az itteni választékot, így a piacon bátran vehetek magamnak olyat amiről biztosan tudom, hogy ízlik. Sajnos végül ez a tervem nem jött össze. Megkóstolam valamennyi sajtot amit csak kínáltak, de a neveiket nem jegyzeteltem fel, pláne nem készítettem elemzést arról, hogy melyik milyen, tehát ugyanúgy jártam mint korábban a sörökkel. Fogalmam sincs, hogy milyet kóstoltam és az hogy ízlett. Marad tehát a régi módszer, miszeirnt ami kemény, félkemény sajt, az várhatóan ízlik, lágy sajtok közül pedig azok amiknek el tudom viselni a szagát.img_20171220_191140.jpg

Szép számmal összegyűltünk, ilyenkor a nyelviskola valamennyi csoportja hivatalos az eseményre, így nem csak a flamandot, hanem az egyéb nyelveket tanulók is. Ezt onnan sejtem, hogy jelen volt a korábbi magántanárnőnk is, aki itt a nyelviskolában spanyol nyelvet oktat. M nem tudott eljönni, mert neki a céges bulijukon kellett helytállnia, annál is inkább, mert idén volt a 10 éves jubileuma a vállalatnál, amiről szerény ajándékkal (tényleg szerény) meg is emlékeztek. 

A sajtok mellé természetesen italok is kerültek. Ebben sem estek túlzásokba, vörös és fehér bor, pepsi, ásványvíz, gyümölcslé azt hiszem ezek voltak. Én szolidan összedobtam egy, azaz összesen két nagyfröccsöt magamnak azzal jól elvoltam. img_20171220_194010.jpgA terítékem azért ilyen puritán, mert mindenki maga kellett vigyen tányért, poharat, evőeszközt, s mivel nem akartam a koszos ekcájggal bajlódni hazafelé, így eldobható verzióról gondoskodtam. Persze a társaság egy része semmit nem vitt, szerencsére E a tanárnőnk számított erre, így ő is hozott papír tányérokat, műanyag villákat.

Az asztalnál mellette kaptam helyet így főleg vele társalogtam. Hétfőn M az iskolából értesítést kapott, hogy kedden sztrájk miatt hiányzások lehetnek. Erről kérdeztem. Kiderült, nem csak a tanárok sztrájkoltak, hanem általános sztrájk volt, melyet a szakszervezet szervezett. Az ok pedig a nyugdíjrendszer várható változásai. Emelkedik a nyugdíj korhatár közben csökken a nyugdíj, sőt a mai dolgozók azon aggódnak, hogy hiába fizetik most a nyugdíj járulékot mire elérik a korhatárt ők már nem kapnak nyugdíjat. Úgy látszik ez nem csak Magyarországon élő probléma. Szerinte nem volt sikeres az akció, kevesen vettek részt benne, a tanárok is inkább dolgoztak, mert ha elmaradásuk lesz a dolgozatok javításával azt később kell pótolni, az meg így az ünnepekkor nem kellemes.

Kérdeztem arról is, hogy a következő kurzust vele fogjuk -e folytatni. Sajnos nem, mivel elmegy az iskola oktatás szervezője, és őt kérték fel erre a feladatra, így viszont nem akar már annyi, és főleg esti órát tartani. Az is kiderült, hogy a tavalyi tanárnőnk sem dolgozik már velük, így benne sem reménykedhetünk.

süti beállítások módosítása