Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

2016.01.19 - Kedd

Itt is van tél

2016. január 20. - Műszaki

Jelentem Belgiumban is van tél. Bizony, az eddigi 8-10 fokos átlaghőmérséklet helyett tegnap reggelre -5 fokot mutatott az autó hőmérője odakinn. A kutya vize befagyott rendesen. Ma úgy tűnik enyhült kicsit, most a telefon időjós alkalmazása szerint 0 fok van kültéren. Egy biztos, a kazánon állítanom kellett a vízhőfokot, az eddigi 50 fokról felmentem 65-re. Először nem értettem miért nem fűtenek rendesen a radiátorok, megszoktam hogy otthon a tizenéves Termomax kazánomat is már külső hőmérséklet szabályozóval rendeltem annak idején. Itt ezt a belgák lespórolták, marad a kézi állítás.

Ma D-vel a szokásos reggeli séta során útba ejtettük a korábban már bemutatott tavat. Kíváncsi voltam ilyen időben mennyire fagyott be. Rámenni nem lehet, a szélén erősebben rátapostam és megrepedt a jég, de ha kitartana a fagy a hét végéig, akkor már elképzelhető lenne korcsolyázni rajta. Persze fogalmam sincs, hogy szabad -e korcsolyázni itt az ilyen szabad vizeken. Otthon a Kis-Dunán simán rajta van mindenki.

fagyosimg01.jpg

A kép csalóka, úgy látszik mintha csak hártyás lenne a felszín. Valójában kb. úgy 3-5 cm vastag lehet a jégréteg. 

Más...

Tegnap folytattuk a flamand órákat Sz-el. Mivel már majd egy hónapja nem találkoztunk vele, így a tegnap az eddig tanultak ismétlését végeztük el. Fél időben G is csatlakozott hozzánk. Vicces volt, hogy időnként bemondott valamit, amiből mi semmit nem értettünk, de Sz szerint értelmes dolgok voltak. Fura, hogy mi küzdünk a helyes kiejtéssel, ő meg mondja úgy ahogy az oviban hallja a többi gyerektől, és néha úgy tűnik az a jó.

Miközben írok hirtelen elsötétült a monitorom. Úgy tűnik az invertere adta meg magát, ha lámpával rávilágítok látom a képet halványan. Használtam vettem úgy öt éve, eddig bírta.Persze most megint a legrosszabbkor, mert épp két határidős munkám is van. Mindegy, a laptopnak szerencsére van kijelzője, így az  élet nem áll meg.  

süti beállítások módosítása