Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

Hurrá blogolunk - Megint

2019.06.19 - Szerda

2019. június 19. - Műszaki

Ideje újra felvenni a történet fonalát, mert aztán az utókornak nem lesz mit olvasni. Ott hagytam abba, hogy év vége volt illetve újév. Akkor egy gyors összefoglaló mi történt azóta.

Az van, hogy a január 14-i munkábaállásom óta véglegesítettek, így már teljes jogú tagja vagyok annak a tervező csapatnak, ahol főleg laboratóriumok illetve egészségügyi intézmények épületgépészetét tervezzük. Kezdetben voltak nehézségek, hiszen minden új volt. Új szoftvert kellett megismernem, de még az ismertekkel is újra kellett barátkoznom, hiszen a Windows, az Office a megszokott magyar nyelv helyett természetesen flamandul kommunikál velem. Nem volt egyszerű az excel függvényeket azonosítani, de még egy sima mentés másként is fejtörést okozott az első napon. A kollégákkal való beszélgetés is döcögősen ment, leginkább csak ráéreztem mit is akarnak mondani, de nem igazán értettem. A szakmai rutin azonban mindig kisegített. Azóta valamit javult a helyzet, már jobban értem őket, és igyekszem én is gördülékenyen beszélni hozzájuk, bár ennek az az ára, hogy a nyelvtanom és a kiejtésem nem jó. De ha meg arra figyelek, akkor lassan beszélek. A család is gyorsan ráállt az új rutinra. Mivel nekünk kedd és csütörtök esténként nyelvórára is menni kellett, így sok dolog hárult rájuk, pl. B hozta haza G-t az iskolából, majd kísérte ha kellett gitárórára, miközben ő is rohant a francia kisegítő tanárhoz, vagy éppen dobolni. Nekem szerdánként ott volt az energia tanúsító tanfolyam is, amit azóta sikeresen elvégeztem. Most töröm a fejem, hogy munka mellett akarok -e ezzel foglalkozni. De muszáj lesz, ugyanis ha egy éven belül nem regisztrálom magam mint tanúsító, akkor elveszik a vizsga érvényessége. Csakhogy a regisztráció után költségek keletkeznek (pl. biztosítást kell kötni), tehát az egésznek akkor van értelme, ha utána pénzt is keresek vele. Akkor viszont vállalkozást kell csinálni. Újabb kihívások.

Ezzel a hónappal véget értek a Nederlands órák is. Elértük a bűvös 2.4 szintet. M még gondolkozik a folytatáson, én egy darabig biztosan nem erőltetem. Bízom abban, hogy  a munkahely és a zenekar elég jó gyakorlóterep lesz a fejlődéshez. Na meg újra el kell kezdenem olvasni flamandul.

Ez volt a gyors összefoglalója az elmúlt hónapoknak. A jövőre nézve a következők várhatóak. A következő két hétvégén fellépések a zenekarral ahol, ha még nem írtam volna, jó ideje már B is velünk van, mint a Drumband tagja. Jövő hét végén befejeződik az iskola, a fiúk táborba mennek. Aztán utazás haza, két hét nyaralás. Ja, l.f.szt. Folytatjuk a ház körüli befejező munkákat. Térkő, fürdőszoba, s még pár apróság. Aztán mi felnőttek jövünk vissza, nekem nincs több szabim a nyárra. A gyerekek maradnak, mert nekik van. B a nyár végére segédmotoros jogsit szeretne kapni, így többnyire a keresztszüleivel lesz, mert a keresztapja vállalta be hogy segít neki ebben. G meg szerintem jön megy a nagyszülők között, sőt egy hetet még Santorini szigetén is eltölt az édesanyjával és az anyai nagyszülőkkel.

Ennyi.

 

süti beállítások módosítása