Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

Az első napok a "karanténban"

2020. 03. 19 - Csütörtök

2020. március 20. - Műszaki

A kedd esti bejelentést követően csütörtök volt az első nap, hogy teljes mértékben érvényesült a "karantén". Nem akarok eltunyulni, meg amúgy is le kell még mozognom/koplalnom néhány kilót, ezért úgy döntöttem, még ha nem is fizetnek érte, akkor is lebicajozom a napi 28 kilométeremet, amit rendesen a munkába menet-jövet teljesítek. Szerda reggel mentem egy kört, közben útbaejtettem egy Carrefourt és egy Lidl-t is. Mindettő nyitás előtt volt de már gyülekeztek az emberek. Nem volt tömeg, tizenpáran lehettek, de mivel betartották az előírt szociális távolságot szép sorok alakultak ki.

Én nem vettem ki a részem a mulatságból, ha valamit utálok az a sorban állás, így este amikor a hazautamat pótoltam, B-vel beugrottunk a Carrefourba. Tej és WC papír voltak a bevásárlólistán, minden mással elláttuk már magunkat. Tejet még sikerült begyűjteni, igaz már csak pár karton csökkentett zsírtartalmú volt, de a WC papír polc teljesen üres volt. A boltban egyébként nem sokat érzékeltünk a vírusellenes szabályokból, azonkon a helyeken ahol csoportok alakulnak ki (húsos pult, pénztárak) duck tape-el jelölték be hova kell állni, hogy meglegyen a védőtávolság, de szájmaszk csak egy pénztároson volt. Megvettük hát a tejet, bedobtam még két egész csirkét, egy üveg mézet aztán fizettünk, kötelezően bankkártyával. Mivel kellett még jócskán tekerni, így továbbmentünk egy Lidl felé. Ott biztonsági ember engedett be minket, de ő csak arra figyelt, hogy mindenki vigyen bevásárló kocsit. Itt ezzel gondolták megoldani a távtartást. Ha magad előtt tolod a kocsit, nem tudsz senkihez közelebb menni. WC papír itt sem volt, de hogy áldozzunk Bacchus oltárán, B vacsora ötlete nyomán vettünk két zacskó nachos-t hozzá való paradicsomos szósszal és multivitamin italt.

Ma reggel egyedült tettem meg a kötelező kört, első utam megint a helyi Carrefourba vezetett, egyrészt kíváncsi voltam tart -e még a vásárlási láz, másrészt esélyt adtam a WC papírnak. A bejáratnál márt gyűlt a sor, az embereket egy eladó engedte be egyesével, nem tudom meghatározni milyen logika mentén.img_20200319_083104.jpgVégülis két percen belül bejutottam, és a WC papírral is szerencsém volt.img_20200319_083415.jpgNem volt nagy választék, de nem vagyok válogatós.img_20200319_083745.jpgMiután megszereztem a kincset nem rohantam vele azonnal haza a barlangom biztonságos mélyére. Halált megvető bátorsággal, rabló hordákkal, kóbor zombikkal mit sem törődve tekertem el a Lidl-höz, mert látni akartam ott mi a helyzet, meg mert le kell tekerni a napi 2x14 km-t. Ott is éppen sorakozó volt.img_20200319_085214.jpgA nap hátralévő része nem tartogatott mást, mint annak a felismerését, hogy szerintem az emberek nem veszik teljesen komolyan ezt a maradj otthon előírást. A szomszédaink jöttek-mentek mint rendesen, a járműforgalom sem volt más mint egyébként, és még a mellettünk lévő házban élő, veszélyeztetett csoportba tartozó idős házaspárt is láttuk elsétálni az ablakunk előtt, vélhetően a garázshoz mentek az autójukért.

Mindenesetre úgy tűnik, hogy bár a szerdán kihirdetett intézkedések csak április 5-ig szólnak, az emberek reálisabban hosszú távra terveznek, a zenekar vezetése ugyanis az április végén esedékes szerenádot is lemondta. Ez az a buli, amikor a városi képviselőket látogatjuk sorra, zenélünk nekik, mire ők megkínálnak egy kis enni-innivalóval. Most így belegondolva olyan mint a karácsonyi kántálás, vagy a húsvéti locsolkodás.

G végzett a varrással készen van a hálóvető replika.img_20200318_222742.jpgGyakorlatilag egy vizipisztolyból szerelték ki a mechanikát és terveztek majd nyomtattak hozzá egy új formát, amit agy csuklóra lehet erősíteni. Működik.

süti beállítások módosítása