Egy magyar család élete Belgiumban

Balgamagyar

Felmérésre várva

2017. 02. 09. - Csütörtök

2017. február 15. - Műszaki

Blogbejegyzés nyelviskolai szintfelmérő előtt. Véget értek a magántanárral eltöltött idők, sokkal nem jutottam előrébb, sőt szerintem amit eddig a flamandból összeszedtem az is inkább a Duolingónak köszönhető. Korábbi tapasztalataim azt mutatják, hogy (nálam legalábbis) hatékonnyabban működik a csoportos tanulás. A magántanár szerintem akkor jó, ha az ember már beszéli, érti valamelyest nyelvet és fejleszteni, csiszolgatni szeretné. A mi két tanárnőnknél sem éreztem soha, hogy különösebb energiát akartak volna abba fektetni, hogy megtanítsák nekünk a nyelvet, nem láttam a koncepciót. Jöttek, elmondták a rutin dolgokat aztán mentek. Semmi gyakorlás, vagy feladatok, pláne ismétlések. Meglátjuk (ha eljutunk odáig) hogy hogy megy ez egy nyelvtanfolyamon. Kis nép a magyar. A nyelviskola plakátján 10 nyelven is hirdetik magukat, de a magyar nincs közte.img01.jpg

Most vendégeskedik nálunk az unokahúgom a barátjával S-el, aki az ittléte egyik fő céljaként azt is megjelölte, hogy minden este egy-egy belga sört szeretne megkóstolni. Az első este kimaradt ugyan, de tegnap már meglátogattuk az egyik sörözőt, és bepótoltuk  lemaradást. Az első kört én intéztem, természetesen flamandul, de a gagyogásom alapján rögtön lejött a csaposnak, hogy az őseim nem a belga szabadságért áldozták az életüket, ezért aztán rá is kérdezett honnan vagyunk. Szerintem ő sem biztos hogy ezen a földön mondta ki az első szavait, mert amikor meghallotta, hogy Hongarije, akkor felcsillant a szeme, mert azt értette Bulgaria. A továbbiakban is nagyon barátságos volt, azonnal kaptunk egy kis tál sós mogyorót, később két pohár sörre is meghívott minket. Egyértelmű, hogy ma este nála folytatjuk a sörtesztelést.

Jövő héten haza kell mennem, munkák miatt. Ennek kapcsán be kell szereznem egy füstgáz elemző mérőkészüléket. Az egyik tevékenységemhez kell, és ahonnan korábban kölcsönöztem, ott megszűnt ez a szolgáltatás. Mivel kicsit későn hoztam meg a döntést, hogy beruházzak, ezért rohamtempóban kellett keresni megfelelő, de nem drága eszközt. Van egy-két általam ismert típus, azokkal kezdtem, de amikor megkaptam az árajánlatokat, meg a 2-3 hetes szállítási határidőket, arra gondoltam, hogy mivel ezeket a kütyüket úgyis Nyugat Európából kapják a magyar képviseletek, szétnézhetnék, hátha valahol itt a közelben kapok olcsóbban. Nem ragozom túlságosan, pár helyről kértem ajánlatot. Eredmény: ahonnan kaptam választ, ott vagy pont ugyanannyiért kínálták, vagy más, drágább típust udtak ajánlani. Végül mégis Budapesten találtam meg a megfelelő berendezést amit meg is rendeltem. A döntésben segített az is, hogy ez az egyetlen típus az ami olyan, amiben nem kell kétévente oxigén mérőcellát cserélni vagyonokért.

Közben megvolt a szintfelmérő. Várakozásomnak megfelelően az eredményem szerint a kezdő szintnél eggyel jobban tudom a hollandot. M egy fokkal jobban teljesített, de ő napok óta erre gyúrt. Aztán meg letolt engem, hogy miért nem írtam jobb fogalmazást, akkor én is jobb lehettem volna. Lehet, de én nem vagyok jobb és ha erősebb csoportba kerülök megint csak frusztrál, hogy le vagyok maradva a többiektől. Végül mivel az ő szintjéhez éppen nem volt térben és időben megfelelő csoport, mindketten beiratkoztunk egy az én szintemnek megfelelő csoportba. Jövő héten kezdés, hetente kétszer este fél héttől (ha jól emlékszem). Sajnos én azzal nyitok, hogy az első négy alkalomról hiányzok, mivel mint említettem haza kell utazzak.

süti beállítások módosítása